Pages

Saturday, January 8, 2011

minggu pertama bergelar isteri







Assalamualaikum temen-temen……


Kalian semua chat?baek nggak?? Harap2 semua semua dlm mood baek2 n hepi2 lar kn…Entry kali ni,I nk cite pengalaman pertama dlm idup I bergelar seorg isteri…waaahhh ber’I’2 bagai..hikhik..okey,erm..sebenarnyer entry ni da lme da aku tulis tp xpost lg, xder kesempatan..hiksss..xder kesempatan ke penyaket M yg slalu dok membelit diri 2? Hahaha….aku tunggu mase yg seswai sbb nk post2 hal2 umah tangga ni kne mntk permission dlu ng en.huby comel kte…so en huby da approvekn, n I just post lar..xley blah ng pkataan approve tuh,mcm nk mntk keje lak en??hahaha….ok en huby izinkn (owh skema itu sy). Entry ni da ditulis lame, so anggap jek lar mcm bru ditulis yek..kekeke..

Ok, Selepas majlis akad nikah, en huby pulang ke rumah dy di Seberang Takir. Maka aku ditinggalkan sendirian terkontang-kanting mengharungi hidup sebagai isteri yg ditinggalkan suaminya..hakhak..sadis x ayat aku? Mmg sadis wehh….korang tataw per perasaannyer ble da bergelar isteri,kte nk suami slalu di sisi..ini aku ditnggal 3 ari 2 mlm taw...kejam kn en huby tglkn aku blah mcm tuh jek..uhuukk..ari ke3 aku da smpai tahap kesadisan yg mlampau da,lnsung xley nk dnga suara en huby lg da…denga jek nanges..denga jek nanges..iskk..iyer aku paham en huby bkn sngaja nk tglkn aku,die ader tgjwb laen lg ng keluarga die.mak die yakni mak mertua aku la kn djangka akan di operate right after mjlis akad nikah aku,so da jdik tgjwb en huby utk temankn ma di hospital…

Dpendekkn crite ,ma x jdik lak nk di operate…doctor ckp drh ma cair so xdpt nk bwat pembedahan lg n kne delay smpai bln 3 nt…hrp2 lps ni sume bjalan dgn lancar n hrp2 penyakit ma tu sembuh..amin. lepas ma da klua hospital,bru lar ktorang rancang utk pegi honeymoon.ondespot planning taw.b4 majlis akad nikah nih ktorang x rancang nk pegi honeymoon bagai pon sbb ma sakit kn…so kesempatan yg ade nih lar ktorang plan nk g berbulan madu plak kn..so mlm tuh jgk lar carik destinasi carik hotel bagai sume…haha..last minute punye decision en huby pilih kuantan,dekat ng umah katenyer…so ktorang stay dekat Duta Sands Beach & Resort for 3D2N kat area2 cherating.hotel so far ok lar….tepi pantai,asal honeymoon jek mostly mst nk der pantai2 en??? Huehuehue….alaaa,xder gmbr honeymoon, ttgal dlm laptop kt umah..len kali lar aku buat entry khas sal honeymoon tu k..chill up dude!

*Ting!!

Then lps abes berhoneybunymoon tuh, ktorang blek umah ma kt pdg kubu.b4 that aku mntk singgah dkt supermarket sat sbb nk bli brg2 msk.dalam ati nih nebes taw first time nk bg en huby rse masakan wife dy nih. Da borcongak2 nk msk msk lemak cili api utk huby mlm tuh. Tp yg lawaknyer bru lar aku sedar yg aku xpnh bli brg msk sndri. Slalu pg ng ma aku tlong bwk brg jek..hikhikhik..ini nk bli sayo bnyk mne,itu ini bnyak mne.. nk beli ikan ker udg ker aper. Klu nk beli ayam bnyak mne,cmne nk pilih ayam yg ok,siyes aku haru biru kt ctu..panik kaw taw x??bpeloh2 mcm lari marathon..malu lg toksah ckp ar ble en huby x benti2 gelakkn aku…haihh…en huby tanye ini bru nk bli brg da kelam kabut,btol2 bley msk ker?skali aku trcabar dgn soklan yg xmkn saman tuh…xper2 tgu mlm nt yek..da sampai umah,xsmpat duduk sesaat pon trus aku ke dapur laju2 dgn semangat yg berkobar2 utk bperang ng kuali periuk sume. aku x bagi can ma tolong pon,jus mntk tlong potong2 jek….demi nk buktikn yg aku xder la buta kayu bab2 msk nih….aku msk ng spnuh kasih syg lg taw smpai en huby mkn mnambah2 ok mlm tuh.slalu dy mkn ckit jek..hamek dy penangan isteri dy.hehehe..lps mkn bru aku ckp aku yg msk lauk msk lemak cili api tuh.n that was greattttt ble en huby ckp cedaaappp n xpcaya aku yg msk smpai ke esoknye dy still dok tanye btol ker aku yg msk smlm tuh…..aih knape??xpcaye ker b?? hahaha…..actly, aku nk ckp yg aku mmg da terror lame da bab2 masak memasak nih, dari dulu sampai skang 1 lauk tu jek yg aku reti.hahaha….lauk2 laen masih dalam kajian lar nih…ontheway..=p

En huby stay hmpr seminggu kt umah n skali jek aku msk utk en huby…hahaha..sbb ktrg banyak abeskn mse kt lua,kua jnjalan,tgok wayang,mkn2 n mkn2 lg….en huby punye la sronok smpai sepanjang mse keje dy mkn mkn mkn jek.hahaha…..ini baru seminggu cyg, klu sebulan mst bdn naek mndadak mcm kne pam2 kot….hakhak…xper la,makin muncet makin cyg kn….nyiahahahak…azam minggu pertama, sy akn belajar memasak smpai layak dipanggel chef! Sy x mahu lg mgelabah sms membeli brg, sy ingin mnjadi seorg yg cool sambel jln menonong tglkn en huby tolak troli kt blakang n tunjuk2 jek per yg sy nk dgn nada yg yakin dgn per yg sy nk beli. miahahah….

ok lar, tggu minggu kedua bergelar isteri plak pasni...persoalannya,smpai ble aku nk buat entry sal minggu2 aku bgelar isteri nih?? sampai ble2?smpai mggu da xder minggu lg da ker?hahaha....smpai aku pnt bcerita lar kot.ngeee....till then,boiiiboiiii............


8 comments:

  1. hahaha...memg lawak..xle bygkan klu ak kat tmpt ko kne mask plak ek..uish..hek3..

    ReplyDelete
  2. hahaha....taw xper,1st experience mgeletar tgn nk msk..yg igt jdik x igt..kekeke...ko kne bsedia awl babe..hakhak.

    ReplyDelete
  3. ko mmg master da bab masak lmk cili api..no doubt!!hahaha...uish,meh praktis msk tuk kteorg dulu meh..hehe..

    ReplyDelete
  4. tggu ader rumah ar dlu,bru ley prctice msk memasak...bkn stkt msk lemak cili api,sgla lmk pon bley..wahaha

    ReplyDelete
  5. walawey..hahahhahahah.sonoknyer die...nak tawen gak!!!!hahhahaha:)

    ReplyDelete
  6. hahahah.....kawen lar,kawen muda best tawww....=p

    ReplyDelete
  7. kelakarlah akak..
    bgus gak khwin muda n bercinta lps khwin..
    romantik kan?hehehe

    ReplyDelete
  8. hehe....romantik ker?
    en huby xreti nk romantik2 nih..=p

    ReplyDelete